הפרידה וכוחו של המוח להתגבר על כאב

התמודדות עם פרידה היא לעתים קרובות חוויה קשה לעבור. עצב, כעס וחרדה מציפים אותנו וזה יכול לקרות שאנחנו מרגישים כל כך רע שזה משפיע על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. אבל האם ידעתם שלמוח שלנו יש יכולות מדהימות לעזור לנו לעבור את הזמנים הקשים האלה? גלו כיצד קסם המוח שלנו יכול לעזור לנו להגיב טוב יותר לפרידות.

מחקר מכרסמים שופך אור חדש

חוקרים פרסמו מחקר בכתב העת Current Biology ששופך אור על המנגנונים שבאמצעותם המוח שלנו עוזר לנו להתגבר על פרידות. על ידי התבוננות בהתנהגותם של מכרסמים בערבה במהלך פרידות מבני זוגם, מצאו המדענים כי התגובה לפרידה תלויה במידה רבה בווריאציות בדופמין, הידוע גם בשם "הורמון העונג".

כאשר מכרסמים התאחדו עם בן זוגם לאחר פרידה קצרה, מוחם שחרר כמויות גדולות של דופמין, מה שסיפק תחושה של רווחה. עם זאת, ככל שזמן ההפרדה התארך, שחרור הדופמין פחת בהדרגה עד שהוא נעלם לחלוטין.

כיצד המוח שלנו מסתגל להיעדרו של יקירנו?

היעלמות שחרור הדופמין לאחר תקופות ממושכות של הפרדה מצביעה על כך שהמוח מסתגל בהדרגה להיעדרו של האדם האהוב. לדברי החוקר הראשי של המחקר, ד"ר זואי דונלדסוןניתן לדמות הסתגלות זו לתהליך של "ריפוי" לאחר פרידה.,

ואכן, המכרסמים שנחקרו הצליחו ליצור קשר חדש עם פרט אחר לאחר שעברו את שלב ההסתגלות הזה. מצד שני, כל עוד הקשר הראשוני שלהם נשאר שלם, זה היה בלתי אפשרי עבורם להתחבר עם אדם חדש. זה מראה שהמוח שלנו מסוגל לעזור לנו להתגבר על כאב ולהמשיך הלאה.

באותו נושא :  8 הטיפים החיוניים לשמירה על מערכת יחסים רומנטית בריאה וארוכת טווח

כיצד אנו יכולים ללמוד להגיב לשיבושים באמצעות ביולוגיה?

אחת המטרות העיקריות של מחקר זה היא לזהות דרכים לעזור לאנשים שנפגעו מפרידה על ידי הבנה טובה יותר של המנגנונים הביולוגיים המאפשרים להם לשלב את האובדן ולהחזיר את האיזון בחייהם. החוקרת זואי דונלדסון מציינת כי " הפעולה המשותפת בין הירידה בייצור הדופמין לבין נוירוטרנסמיטורים אחרים של הנאה יכולה לקדם ניתוק מהשותף לשעבר ולהקל על יצירת קשרים חדשים ».

  • הבנת האופן שבו המוח שלנו מסתגל לשיבושים
  • חשיפת המנגנונים הביולוגיים שעוזרים לנו להמשיך הלאה
  • למד כיצד לנהל טוב יותר את התגובה שלנו לפרידות

יישום ידע זה בחיי היומיום

כמובן, לא מדובר בלהכריח את המוח שלנו להסתגל מהר יותר ממה שהוא מסוגל לעשות באופן טבעי. מצד שני, על ידי מודעות למנגנונים הפנימיים המאפשרים לנו להתגבר על ניסיונות החיים, אנו יכולים לאמץ גישה חיובית ובונה יותר כלפי פרידות ורגעים קשים אחרים.

  • להישאר סבלניים ואסירי תודה למוח שלנו על יכולת ההסתגלות שלו
  • אל תהססו לדבר על רגשותיכם עם מטפל או חבר
  • לעסוק בפעילויות המשחררות דופמין (פעילות גופנית, פעילויות יצירתיות)

בקיצור, מודעות לחוזק המוח שלנו ואמון בו יכולים לעזור לנו להתגבר על פרידות ולהחזיר את האיזון הדרוש לנו כדי להתקדם בחיינו. זכרו תמיד שאתם לא לבד ושבמוח שלכם יש יכולות מדהימות שיעזרו לכם לעבור את התקופה הקשה הזו.

 

mm
פורסם על ידי Adam

כותב מתמחה במבחני אישיות, בדיקות IQ והערכות דומות עבור אתר אינטרנט מוכר.